YouKnowMe 333 Napisano 26 Września Udostępnij Napisano 26 Września 1. Podstawowe Informacje 2. Okno Zwierzaka 3. Expienie Zwierzaka 4. Ewolucja Zwierzaka 5. Stopień Zwierzaka 6. Atrybuty Zwierzaka 7. Umiejętności Zwierzaka 8. Handel Zwierzakami 9. Nakładka na Zwierzaka 10. 120 poziom Zwierzaka 11. Symbole System Zwierzaków jest dostępny od 1 poziomu postaci. Jego podstawowym założeniem jest rozwój zwierzęcego towarzysza, który w pasywny sposób będzie zwiększał zdolności bojowe naszej postaci. Aby rozpocząć przygodę z Systemem Zwierzaków Domowych będziemy potrzebować Jajka Zwierzaka Domowego. Na serwerze dostępnych jest 6 różnych jajek. Można je podzielić na te o przeznaczeniu PvP lub PvM. Dodatkowo zwierzaki rozwinięte z jajek zdobytych z bossów z wyższych map/wypraw będą posiadały potężniejsze bonusy. Jajka zwierzaków dających najsłabsze bonusy: - Jajo Pająka do zdobycia z wyprawy Wzgórze Wukonga. Typ PvM. - Jajo Małpiszona do zdobycia z Lord Małp, Król Małp. Typ PvP. Jajka zwierzaków dających średnie bonusy: - Jajo Azreala do zdobycia z wyprawy Pustynne Ruiny. Typ PvM. - Jajo Razadora do zdobycia z wyprawy Sala Władcy Mrozu. Typ PvP. Jajka zwierzaków dających najlepsze bonusy: - Jajo Nemere do zdobycia z wyprawy Sala Władcy Mrozu. Typ PvM. - Jajo Erveliona do zdobycia z wyprawy Kryjówka Thryma. Typ PvP. Po zdobyciu jajka należy kliknąć na nie i wybrać imię naszego towarzysza. Imię może zawierać od 2 do 16 znaków. Nie można używać polskich znaków oraz znaków specjalnych. Nazwa zwierzaka powinna być zgodna z netykietą, nie może zawierać wulgaryzmów, ani słów obelżywych. Dodatkowo koszt otwarcia jajka wynosi 2.500.00 Yang. Gracz ma możliwość zmiany nazwy zwierzaka. W tym celu należy zakupić Pergamin Nazwy Zwierzaka w Magazynie IS. Po wykluciu zwierzaka z jajka w naszym ekwipunku pojawi się Pieczęć Zwierzaka. Pieczęcie mają następujący wygląd: - Pieczęć Małpiszona - Pieczęć Pająka - Pieczęć Azraela - Pieczęć Razadora - Pieczęć Nemere - Pieczęć Erveliona Aby przywołać naszego towarzysza musimy kliknąć na jego pieczęć . Pieczęć przywołanego zwierzaka podświetli się w następujący sposób . Dodatkowo przywołany zwierzak pojawia obok naszej postaci. W zakładce Opcje Gry mamy możliwość ukrycia widoczności zwierzaków. Jednocześnie w ekwipunku możemy posiadać wiele Pieczęci Zwierzaka. Jednakże, możemy aktywować tylko jedną i tylko ona będzie dawała bonusy naszej postaci. Po przywołaniu zwierzaka możemy otworzyć Okno Zwierzaka w którym znajdziemy informacje na temat jego rozwoju. Aby włączyć Okno Zwierzaka należy kliknąć w pasku bocznym ekwipunku na lub użyć skrótu Ctrl+P. 1. Zakładka opisująca na jakim etapie ewolucji znajduje się nasz zwierzak. Na starcie każdy towarzysz będzie miał dopisek Młody. 2. Nazwa naszego zwierzaka. 3. Aktualny poziom zwierzaka. 4. Aktualny Stopień Zwierzaka. Na starcie każdy zwierzak posiada Stopień Podstawowy. 5. Kulki doświadczenia. Gdy zostaną zapełnione nasz zwierzak może awansować na wyższy poziom. 6. Użyta Karma Zwierzęca. Wymagana do zwiększenia poziomu zwierzaka. 7. Ilość Karmy Zwierzęcej wymaganej do zwiększenia kolejnego poziomu zwierzaka. 8. Przycisk Ewolucji. Używany do ewolucji zwierzaka po spełnieniu odpowiednich warunków. 9. Bonusy Zwierzaka. Opisują o ile procent zwierzak zwiększa Punkty Życia, Magii oraz Obrony naszej postaci. Wartości w nawiasach opisują wartości dodanych bonusów. 10. Możliwe sloty na Umiejętności Zwierzaka. Zwierzak może posiadać od 1 do 5 wolnych slotów na umiejętność. Zablokowane sloty oznaczone są . Druga strona Okna Zwierzaka zostanie opisana w późniejszych rozdziałach dotyczących Stopnia Zwierzaka oraz Atrybutów. Wykluty zwierzak zawsze będzie posiadał 1 poziom. Podczas wyklucia jajka losowane są wartości następujących statystyk zwierzaka: - startowy % Punktów Życia - startowy % Punktów Magii - startowy % Obrony W zależności od rodzaju zwierzaka bonusy startowe (Punkty Życia, Magii, Obrony) są losowane z różnych przedziałów: - Małpa od 0,1% do 1,5% - Pająk od 0,1% do 1,5% - Azrael od 0,6% do 2,5% - Razador od 1,1% do 3% - Nemere od 1.6% do 4% - Ervelion od 2,1% do 4,5% Dodatkowo, podczas wyklucia jajka losowana jest liczba możliwych slotów na Umiejętności Zwierzaka. Liczba możliwych slotów wynosi od 1 do 5. Zablokowane sloty oznaczone są . Nie ma możliwości zmiany liczby slotów na Umiejętności Zwierzaka. Warto też zauważyć, iż Umiejętności Zwierzaka mogą być rozwijane tylko i wyłącznie, gdy zwierzak posiada co najmniej 4 wolne sloty na umiejętności. Ostatnia aktualizacja umożliwiła odblokowanie kolejnych umiejętności, aby to zrobić musimy skorzystać z Odblokowania Um. Zwierzaka dostępnego u Pomocnej Sowy. Zależnie od rodzaju zwierzaka korzystamy z różnych odblokowań: Małpa Pająk Azrael Razador Nemere Ervelion Po wytworzeniu musimy kliknąć na Odblokowanie. Zwierzak może posiadać maksymalnie 150 poziom. Nie ma ograniczenia związanego z poziomem postaci, a poziomem zwierzaka. Oznacza to, że postać z 1 poziomem może posiadać zwierzaka nawet z 150 poziomem. Aby zwiększyć poziom zwierzaka musimy zapełnić 5 kulek doświadczenia Pierwsze 4 kulki zapełniamy poprzez zabijanie potworów. Ilość doświadczenia za potwory jakie dostaje zwierzak zależy od tego ile doświadczenia dostaje nasza postać. Oznacza to, że wszystkie przedmioty zwiększające doświadczenie naszej postaci przyspieszają zdobywanie doświadczenia przez zwierzaka. Warto zaznaczyć, iż Zwierzak nie zabiera doświadczenia naszej postaci. Możemy również skorzystać z Pierścienia Zwierzaka którego wytwarzanie jest dostępne u Pomocnej Sowy: Zwiększa on otrzymywane doświadczenie przez Zwierzaka o 50%, czas trwania 60 minut. Alternatywą jest wykorzystanie Fiolki Doświadczenia, którą można wytworzyć u Stajennego, jedna fiolka zapewnia losową ilość doświadczenia z zakresu od 5% do 10%, Można jej użyć do 100 poziomu zwierzaka. Wytwarzanie Fiolki Doświadczenia: Piątą kulkę zapełniamy przy pomocy Karma Zwierzęcej. Ilość potrzebnej karmy do zapełnienia kulki jest zależny od rodzaju zwierzaka i jego poziomu. Dokładne informacje na temat wymaganej karmy na dany poziom zwierzaka znajdziecie w poniższym spoilerze. Spoiler Ilość potrzebnej karmy na dany poziom zwierzaka Poziom Zwierzaka Małpiszon Pająk Azrael Razador Nemere Ervelion 2 1 1 1 1 1 1 3 1 1 1 1 2 2 4 1 1 2 2 3 3 5 1 1 2 2 4 4 6 1 1 3 3 5 5 7 2 2 3 3 6 6 8 2 2 4 4 7 7 9 2 2 4 4 8 8 10 2 2 5 5 9 9 11 2 2 5 5 10 10 12 2 2 6 6 11 11 13 3 3 6 6 12 12 14 3 3 7 7 13 13 15 3 3 7 7 14 14 16 3 3 8 8 15 15 17 3 3 8 8 16 16 18 4 4 9 9 17 17 19 4 4 9 9 18 18 20 4 4 10 10 19 19 21 4 4 10 10 20 20 22 4 4 11 11 21 21 23 5 5 11 11 22 22 24 5 5 12 12 23 23 25 5 5 12 12 24 24 26 5 5 13 13 25 25 27 5 5 13 14 26 26 28 6 6 14 15 27 27 29 6 6 14 16 28 28 30 6 6 15 17 29 29 31 6 6 15 18 30 30 32 6 6 16 19 31 31 33 7 7 16 20 32 32 34 7 7 17 21 33 33 35 7 7 17 22 34 34 36 7 7 18 23 35 35 37 7 7 18 24 36 36 38 8 8 19 25 37 37 39 8 8 19 26 38 38 40 8 8 20 27 39 39 41 8 8 20 28 40 40 42 8 8 21 29 41 41 43 9 9 21 30 42 42 44 9 9 22 31 43 43 45 9 9 22 32 44 44 46 9 9 23 33 45 45 47 9 9 23 34 46 46 48 10 10 24 35 47 47 49 10 10 24 36 48 48 50 10 10 25 37 49 49 51 10 10 25 38 50 50 52 10 10 26 39 51 51 53 11 11 26 40 52 52 54 11 11 27 41 53 53 55 11 11 27 42 54 54 56 11 11 28 43 55 55 57 11 11 28 44 56 56 58 12 12 29 45 57 57 59 12 12 29 46 58 58 60 12 12 30 47 59 59 61 12 12 30 48 60 60 62 12 12 31 49 61 61 63 13 13 31 50 62 62 64 13 13 32 51 63 63 65 13 13 32 52 64 64 66 13 13 33 53 65 65 67 13 13 33 54 66 66 68 14 14 34 55 67 67 69 14 14 34 56 68 68 70 14 14 35 57 69 69 71 14 14 35 58 70 70 72 14 14 36 59 71 71 73 15 15 36 60 72 72 74 15 15 37 61 73 73 75 15 15 37 62 74 74 76 15 15 38 63 75 75 77 15 15 38 64 76 76 78 16 16 39 65 77 77 79 16 16 39 66 78 78 80 16 16 40 67 79 79 81 16 16 40 68 80 80 82 16 16 41 69 82 82 83 17 17 41 70 84 84 84 17 17 42 71 86 86 85 17 17 42 72 88 88 86 17 17 43 73 90 90 87 17 17 43 74 92 92 88 18 18 44 75 94 94 89 18 18 44 76 96 96 90 18 18 45 77 98 98 91 18 18 45 78 100 100 92 18 18 46 79 102 102 93 19 19 46 80 104 104 94 19 19 47 81 106 106 95 19 19 47 82 108 108 96 19 19 48 83 110 110 97 19 19 48 84 112 112 98 20 20 49 85 114 114 99 20 20 49 86 116 116 100 20 20 50 87 118 118 101 30 30 65 110 150 150 102 40 40 80 130 190 190 103 50 50 95 150 230 230 104 60 60 110 170 270 270 105 70 70 125 190 310 310 106 80 80 140 210 350 350 107 90 90 155 230 390 390 108 100 100 170 250 430 430 109 110 110 185 270 470 470 110 120 120 200 290 510 510 111 130 130 215 310 550 550 112 140 140 230 330 590 590 113 150 150 245 350 630 630 114 160 160 260 370 670 670 115 170 170 275 390 710 710 116 180 180 290 410 750 750 117 190 190 305 430 790 790 118 200 200 320 450 830 830 119 210 210 335 470 870 870 120 220 220 350 490 910 910 121 230 230 375 535 970 970 122 240 240 400 580 1030 1030 123 250 250 425 625 1090 1090 124 260 260 450 670 1150 1150 125 270 270 475 715 1210 1210 126 280 280 500 760 1270 1270 127 290 290 525 805 1330 1330 128 300 300 550 850 1390 1390 129 310 310 575 895 1450 1450 130 320 320 600 940 1510 1510 131 330 330 625 985 1570 1570 132 340 340 650 1030 1630 1630 133 350 350 675 1075 1690 1690 134 360 360 700 1120 1750 1750 135 370 370 725 1165 1810 1810 136 380 380 750 1210 1870 1870 137 390 390 775 1255 1930 1930 138 400 400 800 1300 1990 1990 139 410 410 825 1345 2050 2050 140 420 420 850 1390 2110 2110 141 430 430 875 1435 2170 2170 142 440 440 900 1480 2230 2230 143 450 450 925 1525 2290 2290 144 460 460 950 1570 2350 2350 145 470 470 975 1615 2410 2410 146 480 480 1000 1660 2470 2470 147 490 490 1025 1705 2530 2530 148 500 500 1050 1750 2590 2590 149 510 510 1075 1795 2650 2650 150 520 520 1100 1840 2710 2710 Karmę Zwierzęcą zdobędziecie z Metinów z poziomem 30 lub wyższym. Karmę Zwierzęcą należy najpierw "przeczytać" za pomocą .Przy użyciu kombinacji Ctrl+ wczytane zostanie 1000 karmy. Karmę możemy wczytać z wyprzedzeniem. Co 5 poziomów, zaczynając od piątego, nasz zwierzak zwiększa losowo wartości swoich statystyk (tj. Punktów Życia, Magii, Obrony). W zależności od rodzaju zwierzaka jego statystyki (Punkty Życia, Magii, Obrony) zwiększane są losowane z poniższych przedziałów: - Małpa od 0,2% do 0,4% - Pająk od 0,2% do 0,4% - Azrael od 0,3% do 0,5% - Razador od 0,4% do 0,6% - Nemere od 0,5% do 0,7% - Ervelion od 0,5% do 0,7% Dodatkowo wraz ze wzrostem poziomów nasz towarzysz będzie coraz większy, a po osiągnięciu 81 poziomu zmieni się jego wygląd. Wraz z ostatnią aktualizacją poziom maksymalny zwierzaków domowych został zwiększony do 150, aby go zwiększyć musimy skorzystać z ampułek których wytwarzanie jest dostępne u Stajennego. Zależnie od rodzaju zwierzaka korzystamy z różnych ampułek. Warto zaznaczyć ze powyżej 135 poziomu ampułki będą dawać tylko 50% swojego doświadczenia. Małpa Pająk: Od poziomu 100 do 110: Od poziomu 110 do 150: Azrael Razador Od poziomu 100 do 110: Od poziomu 110 do 135: Nemere Ervelion Od poziomu 100 do 110: Od poziomu 110 do 135: Nasze Zwierzątko przechodzi przez 6 etapów rozwoju w swoim życiu: - Pierwszy etap MŁODY rozpoczyna się po wykluciu i trwa aż do końca 40 poziomu. - Drugi etap DZIKI zaczyna się od poziomu 41 i trwa aż do końca 60 poziomu. - Trzeci etap DZIELNY zaczyna się od poziomu 61 i trwa aż do końca 80 poziomu. - Czwarty etap BOHATERSKI zaczyna się od poziomu 81 i trwa do końca 100 poziomu. - Piąty etap BOJOWY zaczynia się od poziomu 101 i trwa do końca 109 poziomu. - Szósty etap HEROICZNY zaczyna się od 110 poziomu. W celu osiągnięcia 41, 61, 81, 101, 110, 121, 140 oraz 150 poziomu zwierzaka musimy dodatkowo dokonać Ewolucji Zwierzaka. W momencie osiągnięcia maksymalnego doświadczenia na poziomach 40, 60, 80, 100, 109, 120, 139 oraz 149 odblokuje się opcja użycia przycisku w Oknie Zwierzaka. Po użyciu pojawi się okno z wymaganymi przedmiotami potrzebnymi do Ewolucji Zwierzaka. Jeżeli w ekwipunku będziemy posiadać wszystkie wymagane przedmioty i użyjemy przycisku nasz zwierzak ewoluuje i dodatkowo osiągnie wyższy poziom. W poniższym spoilerze znajdziecie dokładne informacje na temat przedmiotów potrzebnych do ewolucji każdego zwierzaka. Ewolucje Pająk /Małpiszon Spoiler I Ewolucja II Ewolucja III Ewolucja IV Ewolucja V Ewolucja VI Ewolucja VII Ewolucja VIII Ewolucja Ewolucja Azrael & Ewolucja Razador Spoiler I Ewolucja II Ewolucja III Ewolucja IV Ewolucja V Ewolucja VI Ewolucja VII Ewolucja VIII Ewolucja Ewolucja Nemere & Ewolucja Erveliona Spoiler I Ewolucja II Ewolucja III Ewolucja IV Ewolucja V Ewolucja VI Ewolucja VII Ewolucja VIII Ewolucja Księgę Bohaterskiego Zwierza potrzebną na ewolucję powyżej 100lvl wytwarzamy u Pomocnej Sowy: Ewolucje są wymagane nie tylko do osiągnięcia odpowiednich poziomów. Dodatkowo: - I Ewolucja daje dodatkowy przeskok statystyk zwierzaka - II Ewolucja umożliwia rozwój Atrybutów Zwierzaka - III Ewolucja umożliwia rozwój Umiejętności Zwierzaka - IV Ewolucja umożliwia rozwój szóstej Umiejętności Zwierzaka - V Ewolucja umożliwia założenie Nakładki na Zwierzaka Domowego - VI Ewolucja odblokowuje zakładanie symboli - VII Ewolucja umożliwia rozwój 7 umiejętności oraz założenie 7 symbolu - VIII Ewolucja umożliwia rozwój 8 umiejętności oraz podniesie wszystkich umiejętności do 35 punktów Na drugiej stronie Okna Zwierzaka znajdziecie opis i opcje rozwoju Stopnia Zwierzaka. Zwierzak posiada 8 stopni: - Podstawowy - Przeciętny - Przyzwoity - Obłędny - Niezwykły - Mistrzowski - Legendarny - Perfekcyjny Po wykluciu zwierzak posiada zawsze Stopień Podstawowy. Stopień Zwierzaka zwiększamy "karmiąc" go innymi Pieczęciami Zwierzaka. Proces "karmienia" został przedstawiony poniżej. Po "nakarmieniu" użyta pieczęć znika bezpowrotnie. Szansa na pomyślne "nakarmienie" zależna jest od posiadanego przez nas zwierzaka, jego stopnia oraz użytej pieczęci. Po udanym "karmieniu" Stopień Zwierzaka podnosi się o 1. Dokładne informacje znajdziecie w poniższym spoilerze. Spoiler Dla przykładu pierwsza tabela opisuje szansę na zwiększenie stopnia zwierzaka dla Małpiszona / Pająka, gdy zostaną nakarmione innymi pieczęciami. Dla Małpiszon i Pająk Na stopień Przeciętny 65% 80% 100% Przyzwoity 60% 75% 95% Obłędny 55% 70% 90% Niezwykły 50% 65% 85% Mistrzowski 45% 60% 80% Legendarny 40% 55% 75% Perfekcyjny 35% 50% 70% Dla Azrael Na stopień Przeciętny 55% 70% 90% Przyzwoity 50% 65% 85% Obłędny 45% 60% 80% Niezwykły 40% 55% 75% Mistrzowski 35% 50% 70% Legendarny 30% 45% 65% Perfekcyjny 25% 40% 60% Dla Razador Na stopień Przeciętny 45% 60% 80% Przyzwoity 40% 55% 75% Obłędny 35% 50% 70% Niezwykły 30% 45% 65% Mistrzowski 25% 40% 60% Legendarny 20% 35% 55% Perfekcyjny 15% 30% 50% Dla Nemere i Ervelion Na stopień Przeciętny 35% 50% 70% Przyzwoity 30% 45% 65% Obłędny 25% 40% 60% Niezwykły 20% 35% 55% Mistrzowski 15% 30% 50% Legendarny 10% 25% 45% Perfekcyjny 5% 20% 40% Stopień Zwierzaka wpływa na następujące rzeczy: - szansę na pomyślne użycie Księgi Zwierzaka (Umiejętności Zwierzaka na 1-10 poziom), - szansę na pomyślne szkolenie Kamieniem Zwierzaka (Umiejętności Zwierzaka na 11-20 poziom), - szansę na pomyślne szkolenie losowym przedmiotem (Umiejętności Zwierzaka na 21-30 poziom), - szansę na pomyślne szkolenie Atrybutu Zwierzaka, W poniższym spoilerze przedstawione zostały dokładne informacje dotyczące wpływu Stopnia Zwierzaka na szansę szkolenia dla każdego rodzaju zwierzaka. Spoiler Dla Małpiszon oraz Pająk Stopień Pomyślne Użycie Pomyśle szkol. Pomyślne szkolenie losowym przedmiotem Pomyślne ulepszenie atrybutu Podstawowy 30% 25% 40% 65% Przeciętny 40% 25% 40% 70% Przyzwoity 50% 25% 40% 75% Obłędny 50% 30% 40% 80% Niezwykły 50% 35% 40% 85% Mistrzowski 50% 35% 50% 85% Legendarny 50% 35% 60% 85% Perfekcyjny 50% 35% 75% 85% Dla Azrael Stopień Pomyślne Użycie Pomyśle szkol. Pomyślne szkolenie losowym przedmiotem Pomyślne ulepszenie atrybutu Podstawowy 25% 20% 30% 55% Przeciętny 35% 20% 30% 60% Przyzwoity 45% 20% 30% 65% Obłędny 45% 25% 30% 70% Niezwykły 45% 30% 30% 75% Mistrzowski 45% 30% 40% 75% Legendarny 45% 30% 50% 75% Perfekcyjny 45% 30% 65% 75% Dla Razador Stopień Pomyślne Użycie Pomyśle szkol. Pomyślne szkolenie losowym przedmiotem Pomyślne ulepszenie atrybutu Podstawowy 20% 15% 20% 45% Przeciętny 30% 15% 20% 50% Przyzwoity 40% 15% 20% 55% Obłędny 40% 20% 20% 60% Niezwykły 40% 25% 20% 65% Mistrzowski 40% 25% 30% 65% Legendarny 40% 25% 40% 65% Perfekcyjny 40% 25% 55% 65% Dla Nemere i Ervelion Stopień Pomyślne Użycie Pomyśle szkol. Pomyślne szkolenie losowym przedmiotem Pomyślne ulepszenie atrybutu Podstawowy 15% 10% 10% 35% Przeciętny 25% 10% 10% 40% Przyzwoity 35% 10% 10% 45% Obłędny 35% 15% 10% 50% Niezwykły 35% 20% 10% 55% Mistrzowski 35% 20% 20% 55% Legendarny 35% 20% 30% 55% Perfekcyjny 35% 20% 45% 55% Co więcej, Stopień Zwierzaka odblokowuje dodatkowe bonusy, jakie mogą zostać Atrybutami Zwierzaka. Dokładny opis bonusów odblokowywanych w zależności od Stopnia Zwierzaka znajdziecie w kolejnym rozdziale. Na drugiej stronie Okna Zwierzaka znajdziecie opis i opcje rozwoju Atrybutów Zwierzaka. Po II Ewolucji tzn. od 61 poziomu zwierzaka otrzymujemy możliwość rozwoju Atrybutów Zwierzaka. Każdy zwierzak posiada 5 Atrybutów. Na początku Atrybuty są zablokowane. W celu ich odblokowania należy kliknąć na i przekazać wymagane przedmioty. Szansa na odblokowanie Atrybutu wynosi zawsze 50%. Przedmiot potrzebny do odblokowania Atrybutu jest wybierany losowo spośród: - Księga Zwierzaka - Kamień Zwierzaka - Egzorcyzm Zwierzaka Liczba przedmiotów jest zależna od rodzaju zwierzaka i została opisana poniżej. Spoiler Zwierzak / Przedmiot Księga Zwierzaka Kamień Zwierzaka Egzorcyzm Zwierzaka Małpiszon 4 4 4 Pająk 4 4 4 Azrael 6 6 6 Razador 6 6 6 Nemere 8 8 8 Ervelion 8 8 8 W zależności od rodzaju zwierzaka Atrybuty możemy rozwijać do maksymalnie: - 5 poziomu dla Pająk i Małpiszon - 10 poziomu dla Azrael i Razador - 15 poziomu dla Nemere i Ervelion Atrybuty rozwijamy poprzez kliknięcie przycisku i przekazanie wymaganego ulepszacza. Lista możliwych ulepszaczy znajduje się w poniższym spoilerze. Ulepszacz jest losowo wybierany z puli. Pule różnią się w zależności od rodzaju zwierzaka oraz poziomu Atrybutu. Szansa na pomyślne rozwinięcie atrybutu zależna jest od rodzaju zwierzaka i Stopnia Zwierzaka. Nie musimy czekać po próbie ulepszenia. Spoiler Pula możliwych ulepszaczy potrzebnych do rozwoju Atrybutów na poziomy 1-5: - Pająk oraz Małpiszon - Azrael oraz Razador - Nemere oraz Ervelion Pula możliwych ulepszaczy potrzebnych do rozwoju Atrybutów na poziomy 6-10: - Azrael - Razador - Nemere oraz Ervelion Pula możliwych ulepszaczy potrzebnych do rozwoju Atrybutów na poziomy 11-15: - Nemere Ervelion Możliwe bonusy Atrybutów zależne są od stopnia naszego Zwierzaka. Każdy kolejny Stopień Zwierzaka odblokowuje dodatkowe bonusy jakie możemy wymieszać. Spoiler W poniższym spoilerze znajdziecie informacje na temat możliwych maksymalnych bonusów Atrybutów dla danego zwierzaka. Spoiler Małpiszon Pająk Azrael Razador Nemere Ervelion Punkty Życia 1000 1000 1500 1700 2000 2000 Punkty Many 250 250 500 500 750 750 Szybkość Ataku 5 5 10 10 15 15 Szybkość Ruchu 10 10 15 15 20 20 Regeneracja PŻ 10 10 15 15 20 20 Regeneracja PE 10 10 15 15 20 20 Szansa na Spowolnienie 3 3 6 8 9 10 Szansa na Odbicie Ciosu 3 3 6 8 9 10 Kradzież PE 3 3 6 8 9 10 Absorpcja do PE 3 5 8 6 12 8 Szansa na podwójny przedmiot 5 10 15 10 20 15 Szansa na cios krytyczny 5 5 8 10 12 12 Szansa na przeszy. uderzenie 5 5 8 10 12 12 Szansa na Omdlenie 3 5 8 5 12 7 Silny przeciwko Orkom 3 5 10 6 15 8 Silny przeciwko Zwierzętom 3 5 10 6 15 8 Silny przeciwko Mistykom 3 5 10 6 15 8 Obrona 25 25 50 60 75 75 Silny przeciwko Diabłom 3 5 10 6 15 8 Silny przeciwko Nieumarłym 3 5 10 6 15 8 Szansa na bonus Doś. 5 10 15 10 20 15 Absorpcja do PŻ 3 5 8 6 12 8 Witalność 5 5 10 12 15 15 Inteligencja 5 5 10 12 15 15 Siła 5 5 10 12 15 15 Zręczność 5 5 10 12 15 15 Szybkość Zaklęcia 5 3 6 12 9 15 Magiczna Obrona 10 3 6 15 9 20 Silny przeciwko Metinom (poza wyprawą) 3 5 7 5 10 7 Szansa na Otrucie 5 3 5 8 7 10 Odporność na Obrażenia Umiejętności 5 3 5 8 8 10 Odporność na Władców (poza wyprawą) 3 5 7 5 10 7 Odporność na Wyprawach 3 5 7 5 10 7 Wartość Magicznego Ataku 25 25 50 60 75 75 Wartość Ataku 25 25 50 60 75 75 Silny przeciwko klasom postaci 5 3 5 12 7 15 Silny przeciwko Władcom (poza wyprawą) 3 5 7 5 10 7 Obrażenia na wyprawach 3 5 7 5 10 7 Aby zmienić bonusy jakie dają Atrybuty należy kliknąć na przycisk w Oknie Zwierzaka i posiadać w ekwipunku Zaczarowanie Atrybutu Dodatkowo mamy możliwość zapieczętowania bonusu, którego nie chcemy zmieniać. Służy nam do tego Zapieczętowanie Atrybutu . W celu zapieczętowania bonusu należy kliknąć przy opisie bonusu Atrybutu. Zapieczętowany Atrybut będzie wyglądał następująco . Możemy zapieczętować maksymalnie 4 Atrybuty. Liczba użytych Zaczarowań Atrybutu i Zapieczętowań Atrybutu przedstawia się następująco: 0x zapieczętowany Atrybut użyte 1x Zaczarowanie Atrybutu 1x zapieczętowany Atrybut użyte 2x Zaczarowanie Atrybutu 1x Zapieczętowań Atrybutu 2x zapieczętowany Atrybut użyte 3x Zaczarowanie Atrybutu 2x Zapieczętowań Atrybutu 3x zapieczętowany Atrybut użyte 4x Zaczarowanie Atrybutu 3x Zapieczętowań Atrybutu 4x zapieczętowany Atrybut użyte 5x Zaczarowanie Atrybutu 4x Zapieczętowań Atrybutu UWAGA: Atrybut zachowuje swój poziom przy mieszaniu. Umiejętności Zwierzaka mogą być rozwijane, jeżeli nasz towarzysz ma co najmniej 4 wolne sloty na umiejętności. Do rozwoju Umiejętności Zwierzaka będziemy potrzebować Ksiąg Umiejętności Zwierzaka. Możemy je pozyskać ze Skrzynia Ksiąg Zwierzaka (do zdobycia z bossów i wypraw). Księgi Umiejętności Zwierzaka dzielą się na te o przeznaczeniu PvM i PvP Do rozwoju 6 Umiejętności Zwierzaka będziemy potrzebować Księgi Zaklinacza Wiatru/Pogromcy. Możemy je pozyskać z wytwarzania u Pomocnej Sowy: -Księga Zaklinacza Wiatru -Księga Pogromcy Do rozwoju 7 Umiejętności Zwierzaka będziemy potrzebować Księgi Żywiołaków/Agresji - Księga Żywiołaków - Księga Agresji Do rozwoju 8 Umiejętności Zwierzaka będziemy potrzebować Księgi Ziemi/Bohaterów - Księga Ziemi - Księga Bohaterów Jeżeli nasz zwierzak posiada co najmniej 4 wolne sloty na umiejętności, to już od 1 poziomu zwierzaka możemy przeczytać dowolną Księgę Umiejętności Zwierzaka W momencie przeczytania Księgi Umiejętności Zwierzaka umiejętność odpowiadająca użytej księdze zostanie dodana do pierwszego wolnego slotu na Umiejętności Zwierzaka. Dodatkowo zostanie wylosowana wartość z Zakresu Umiejętności. Na poniższym obrazku możemy zauważyć, że Umiejętność Dominacja została wylosowana z wartością 1 gdzie maksymalna możliwa wartość wynosi 3. Im większa wartość wylosowana w Zakresie, tym większe wartości bonusów będzie dawała umiejętność. Maksymalne widełki Zakresu różnią się w zależności od rodzaju zwierzaka. Im większy Zakres Umiejętności, tym potencjalnie lepsze bonusy może dawać nam umiejętność. W poniższym spoilerze znajdziecie informacje na temat Zakresów Umiejętności dla rodzaju zwierzaka oraz możliwych wartościach maksymalnie rozwiniętej umiejętności (30 poziom). Spoiler Liczby w tabelce opisują wartości bonusów jakie da maksymalnie rozwinięta umiejętność od wartości 1 z Zakresu, aż do maksymalnego możliwego Zakresu. Małpiszon Pająk Azrael Razador Nemere Ervelion Berserk PvM 4/5/6/7 8/9/10/11 7/8/9/10/11/12/13/14 4/5/6/7/8/9 9/10/11/12/13/14/15/16/17/18 3/4/5/6/7/8/9/10 Silny Przeciwko Potworom 4/5/6 8/9/10 7/8/9/10/11/12/13 4/5/6/7/8 8/9/10/11/12/13/14/15/16 3/4/5/6/7/8/9 Średnie PvM 4/5/6 8/9/10 7/8/9/10/11/12/13 4/5/6/7/8 8/9/10/11/12/13/14/15/16 3/4/5/6/7/8/9 Odporność na Potwory 3/4/5 7/8/9 7/8/9/10/11/12/13 2/3/4/5/6 7/8/9/10/11/12/13 2/3/4/5/6/7/8 Bonus Yang 6/9/12 12/15/20 12/15/20/25 6/9/12/15 12/15/20/25/35 6/9/12/15/20 Berserk PvP 8/9/10/11 4/5/6/7 3/4/5/6/7/8 8/9/10/11/12/13/14/15 2/3/4/5/6/7/8/9 9/10/11/12/13/14/15/16/17/18 Silny na Klasy 7/8/9 4/5/6 5/6/7/8/9 7/8/9/10/11/12/13 6/7/8/9/10/11/12 8/9/10/11/12/13/14/15/16 Odporność na klasy postaci 7/8/9 4/5/6 5/6/7/8/9 7/8/9/10/11/12/13 6/7/8/9/10/11/12 8/9/10/11/12/13/14/15/16 Redukcja Magii 4/5/6 2/3/4 2/3/4/6 4/5/6/7/8 2/3/4/5/6 4/5/6/7/8/9 Redukcja Bloku 6/7/8/9 4/5/6/7 4/5/6/7/8 6/7/8/9/10/11/12 4/5/6/7/8/9 8/9/10/11/12/13/14/15 Redukcja Uniku 6/7/8/9 4/5/6/7 4/5/6/7/8 6/7/8/9/10/11/12 4/5/6/7/8/9 8/9/10/11/12/13/14/15 Obrażenia umiejętności 8/9/10 4/5/6 4/5/6/7 7/8/9/10/11/12 4/5/6/7/8 8/9/10/11/12/13/14 Wiatr 4/5/6 7/8/9/10 6/7/8/9/10/11/12 4/5/6/7/8 6/7/8/9/10/11/12/13/14/15 5/6/7/8/9/10 Zabójca 25/28/30/36 25/30/35/40 25/30/35/40/45/50 25/30/35/40/45/50/55 30/35/40/45/50/55/60/65 35/40/45/50/55/60/65/70/75 Siła Żywiołów 4/5/6 7/8/9/10 7/8/9/10/11/12/13 4/5/6/7/8 6/7/8/9/10/11/12/13/14/15 5/6/7/8/9/10 Silny na ludzi 7/8/9/10 4/5/6 5/6/7/8/9 7/8/9/10/11/12/13 6/7/8/9/10/11/12 8/9/10/11/12/13/14/15/16 Siła Ziemi 4/5/6 7/8//9/10 6/7/8/9/10/11/12 4/5/6/7/8 6/7/8/9/10/11/12/13/14/15 5/6/7/8/9/10 Redukcja odporności na klasy 2/3 2 2/3 2/3/4 2/3/4 2/3/4/5 Jeżeli nie udało się nam wylosować maksymalnej możliwej wartości z Zakresu podczas czytania Księgi Umiejętności Zwierzaka , to mamy możliwość usunięcia danej umiejętności za pomocą Zwój Umiejętności Zwierzaka i ponownego jej przeczytania. W tym celu należy przenieść Zwój Umiejętności Zwierzaka na umiejętność, którą chcemy zresetować. Zwój Umiejętności Zwierzaka wytwarzamy u Pomocnej Sowy z 5 dowolnych Ksiąg Umiejętności Zwierzaka Warto zauważyć, iż powyższy zwój nie resetuje rozwoju danej umiejętności. Przykładowo, jeżeli posiadamy umiejętność Dominacja rozwiniętą na 15 poziomie i zresetowaliśmy ją Zwojem Umiejętności Zwierzaka, to po ponownym przeczytaniu Księgi Dominacji nasza umiejętność będzie nadal na 15 poziomie. Jak zostało wspomniane powyżej Księgi Umiejętności Zwierzaka możemy czytać od 1 poziomu naszego towarzysza. Jednak rozwój tych umiejętności jest możliwy od 81 Poziomu Zwierzaka. Księgę Zaklinacza Wiatru/Pogromcy możemy czytać od 101 poziomu Księgę Żywiołaków/Agresji możemy czytać od 141 poziomu Księgę Ziemi/Bohaterów możemy czytać od 150 poziomu Maksymalny poziom Umiejętności Zwierzaka to poziom 35. Rozwój Umiejętności Zwierzaka możemy podzielić na 4 etapy różniące się sposobem rozwoju. Na każdy poziom Umiejętności Zwierzaka od 1 do 10 poziomu będziemy potrzebować 1 Punktu Umiejętności Zwierzaka. W celu zdobycia powyższych punktów należy czytać Księga Zwierzaka. Każde udane przeczytanie Księgi Zwierzaka daje 1 Punkt Umiejętności Zwierzaka. Szansa na pomyślne przeczytanie Księgi Zwierzaka jest wyłącznie zależna od Stopnia Zwierzaka i jego rodzaju. Na Księgi Zwierzaka nie działają Rady Pustelnika. Czas oczekiwania pomiędzy kolejnymi próbami czytania Księgi Zwierzaka prezentuje się następująco: - dla Pająk i Małpiszon brak czasu oczekiwania pomiędzy czytaniem - dla Azrael 2h oczekiwania po udanym przeczytaniu, 1h po nieudanym - dla Razador 4h oczekiwania po udanym przeczytaniu, 3h po nieudanym - dla Nemere i Ervelion 6h oczekiwania po udanym przeczytaniu, 4h po nieudanym Egzorcyzm Zwierzaka redukuje czas oczekiwania. Księgi Zwierzaka możemy czytać od 1 poziomu naszego zwierzaka. Na każdy poziom Umiejętności Zwierzaka od 11 do 20 poziomu będziemy potrzebować 1 pomyślnie przeczytanego Kamienia Zwierzaka Szansa na pomyślne przeczytanie Kamienia Zwierzaka jest wyłącznie zależna od Stopnia Zwierzaka i jego rodzaju. Czas oczekiwania pomiędzy kolejnymi próbami przeczytania Kamienia Zwierzaka prezentuje się następująco: - dla Pająk i Małpiszon brak czasu oczekiwania pomiędzy czytaniem - dla Azrael 2,5h oczekiwania po udanym przeczytaniu, 1,5h po nieudanym - dla Razador 6h oczekiwania po udanym przeczytaniu, 4h po nieudanym - dla Nemere i Ervelion 8h oczekiwania po udanym przeczytaniu, 6h po nieudanym Egzorcyzm Zwierzaka redukuje czas oczekiwania. Na każdy poziom Umiejętności Zwierzaka od 21 do 30 poziomu będziemy potrzebować jednej pozytywnej próby oddania losowego przedmiotu z puli przedmiotów. Pula przedmiotów oraz liczba potrzebnych sztuk przedmiotu przedstawiona jest w poniższych spoilerach. - Małpiszon Spoiler Dla umiejętności 1-6 Dla umiejętności 7-8 - Pająk Spoiler Dla umiejętności 1-6 Dla umiejętności 7-8 - Azrael Spoiler Dla umiejętności 1-6 Dla umiejętności 7-8 - Razador Spoiler Dla umiejętności 1-6 Dla umiejętności 7-8 - Nemere Spoiler Dla umiejętności 1-6 Dla umiejętności 7-8 - Ervelion Spoiler Dla umiejętności 1-6 Dla umiejętności 7-8 Szansa na pomyślne przyjęcie przedmiotu jest zależna wyłącznie od Stopnia Zwierzaka i jego rodzaju. Nie ma czasu oczekiwania pomiędzy kolejnymi próbami oddania przedmiotów. Na każdy poziom Umiejętności Zwierzaka od 31 do 35 poziomu będziemy potrzebować jednej pozytywnej próby oddania losowego przedmiotu z puli przedmiotów. Pula przedmiotów oraz liczba potrzebnych sztuk przedmiotu przedstawiona jest w poniższych spoilerach. - Małpiszon Spoiler Poziom 31 Poziom 32 Poziom 33 Poziom 34 Poziom 35 - Pająk Spoiler Poziom 31 Poziom 32 Poziom 33 Poziom 34 Poziom 35 - Azrael Spoiler Poziom 31 Poziom 32 Poziom 33 Poziom 34 Poziom 35 - Razador Spoiler Poziom 31 Poziom 32 Poziom 33 Poziom 34 Poziom 35 - Nemere Spoiler Poziom 31 Poziom 32 Poziom 33 Poziom 34 Poziom 35 - Ervelion Spoiler Poziom 31 Poziom 32 Poziom 33 Poziom 34 Poziom 35 Liczby w tabelkach poniżej opisują wartości bonusów jakie da umiejętność na poszczególnym poziomie, na jej maksymalnym zakresie bez uwzględnienia bonusu za 120 poziom Zwierzaka - Małpiszon Spoiler Skill/Punkt 31 32 33 34 35 Berserk PvM 8 9 10 11 12 Silny Przeciwko Potworom 7 8 9 10 11 Średnie PvM 7 8 9 10 11 Odporność na Potwory 6 7 8 9 10 Bonus Yang 14 16 18 21 24 Berserk PvP 12 13 14 15 16 Silny na Klasy 10 11 13 16 19 Odporność na klasy postaci 10 11 12 14 16 Redukcja Magii 7 8 9 10 11 Redukcja Bloku 10 11 12 14 16 Redukcja Uniku 10 11 12 14 16 Obrażenia umiejętności 11 12 14 17 20 Wiatr 7 8 9 10 11 Zabójca 45 50 60 70 85 Siła Żywiołów 7 8 9 10 11 Silny na ludzi 11 12 14 17 20 Siła Ziemi 7 8 9 10 11 Redukcja odporności na klasy 4 5 6 7 8 - Pająk Spoiler Skill/Punkt 31 32 33 34 35 Berserk PvM 12 13 14 15 16 Silny Przeciwko Potworom 11 12 13 15 17 Średnie PvM 11 12 13 15 17 Odporność na Potwory 10 11 12 14 16 Bonus Yang 22 24 26 29 32 Berserk PvP 8 9 10 11 12 Silny na Klasy 7 8 9 10 11 Odporność na klasy postaci 7 8 9 11 13 Redukcja Magii 5 6 7 8 9 Redukcja Bloku 8 9 10 12 14 Redukcja Uniku 8 9 10 12 14 Obrażenia umiejętności 7 8 9 10 11 Wiatr 11 12 13 15 17 Zabójca 45 50 60 70 85 Siła Żywiołów 11 12 13 15 17 Silny na ludzi 7 8 9 10 11 Siła Ziemi 11 12 13 15 17 Redukcja odporności na klasy 3 4 5 6 7 - Azrael Spoiler Skill/Punkt 31 32 33 34 35 Berserk PvM 15 16 17 18 19 Silny Przeciwko Potworom 14 15 16 18 20 Średnie PvM 14 15 16 18 20 Odporność na Potwory 12 13 14 16 18 Bonus Yang 27 29 31 34 37 Berserk PvP 9 10 11 12 13 Silny na Klasy 10 11 12 13 14 Odporność na klasy postaci 10 11 12 14 16 Redukcja Magii 6 7 8 9 10 Redukcja Bloku 9 10 11 13 15 Redukcja Uniku 9 10 11 13 15 Obrażenia umiejętności 8 9 10 11 12 Wiatr 13 14 15 17 19 Zabójca 55 60 70 80 95 Siła Żywiołów 13 14 15 17 19 Silny na ludzi 10 11 12 13 14 Siła Ziemi 13 14 15 17 19 Redukcja odporności na klasy 4 5 6 7 8 - Razador Spoiler Skill/Punkt 31 32 33 34 35 Berserk PvM 10 11 12 13 14 Silny Przeciwko Potworom 9 10 11 12 13 Średnie PvM 10 11 12 13 14 Odporność na Potwory 7 8 9 10 11 Bonus Yang 17 19 21 24 27 Berserk PvP 16 17 18 19 20 Silny na Klasy 14 15 17 20 23 Odporność na klasy postaci 14 15 16 18 20 Redukcja Magii 9 10 11 12 13 Redukcja Bloku 13 14 15 17 19 Redukcja Uniku 13 14 15 17 19 Obrażenia umiejętności 13 14 16 19 22 Wiatr 9 10 11 12 13 Zabójca 60 65 75 85 100 Siła Żywiołów 9 10 11 12 13 Silny na ludzi 14 15 17 20 23 Siła Ziemi 9 10 11 12 13 Redukcja odporności na klasy 5 6 7 8 9 - Nemere Spoiler Skill/Punkt 31 32 33 34 35 Berserk PvM 19 20 21 22 23 Silny Przeciwko Potworom 17 18 19 21 23 Średnie PvM 17 18 19 21 23 Odporność na Potwory 14 15 16 18 20 Bonus Yang 37 39 41 44 47 Berserk PvP 10 11 12 13 14 Silny na Klasy 13 14 15 16 17 Odporność na klasy postaci 13 14 15 17 19 Redukcja Magii 7 8 9 10 11 Redukcja Bloku 10 11 12 14 16 Redukcja Uniku 10 11 12 14 16 Obrażenia umiejętności 9 10 11 12 13 Wiatr 16 17 18 20 22 Zabójca 70 75 85 95 110 Siła Żywiołów 16 17 18 20 22 Silny na ludzi 13 14 15 16 17 Siła Ziemi 16 17 18 20 22 Redukcja odporności na klasy 5 6 7 8 9 - Ervelion Spoiler Skill/Punkt 31 32 33 34 35 Berserk PvM 11 12 13 14 15 Silny Przeciwko Potworom 10 11 12 13 14 Średnie PvM 10 11 12 13 14 Odporność na Potwory 9 10 11 12 13 Bonus Yang 22 24 26 29 32 Berserk PvP 20 21 22 23 24 Silny na Klasy 17 18 20 23 26 Odporność na klasy postaci 17 18 19 21 23 Redukcja Magii 10 11 12 13 14 Redukcja Bloku 16 17 18 20 22 Redukcja Uniku 16 17 18 20 22 Obrażenia umiejętności 15 16 18 21 24 Wiatr 11 12 13 14 15 Zabójca 80 85 95 105 120 Siła Żywiołów 11 12 13 14 15 Silny na ludzi 17 18 20 23 26 Siła Ziemi 11 12 13 14 15 Redukcja odporności na klasy 6 7 8 9 10 Zwierzakami do 40 poziomu możemy handlować, umieszczać na sklepach bez ograniczeń. Od 41 poziomu Zwierzaka będziemy potrzebować Klatki Transportowej Możemy ją zakupić w Item-Shopie za 200SM. Aby włożyć Zwierzaka do klatki należy przeciągnąć wyłączoną Pieczęć Zwierzaka na Klatkę. Peta z klatki wyciągamy klikając prawym przyciskiem myszy na Klatkę. Po wbiciu zwierzaka na 110 poziom mamy możliwość założenia na niego nakładki. Nakładki możemy zdobyć z: - każdego dungeonu na serwerze - m.in. z dungeonów - wytwarzanie u Pomocnej Sowy z 5 dowolnych nakładek - ItemShop Po osiągnięciu 120 poziomu zwierzaka jego Umiejętności oraz Atrybuty zostaną wzmocnione o 10%, powyżej 0.5 wartość bonusu zostanie zaokrąglona do góry. Dla przykładu, w Nemerce maksymalnie rozwinięty atrybut daje 15% na diabły, po wbiciu Nemere do 120 poziomu będzie to 17%(15x0.1=1.5, 1.5>2) Poniżej 120 poziomowa Nemere Odpowiednio na 125, 130, 135 poziomie Zwierzaka Domowego odblokowane zostają po 2 okna na symbole, a na 140 poziomie odblokuje się slot na 7 symbol który można ulepszyć do +9. Wytwarzanie: Symbole PVM: Spoiler I II III IV V VI VII Symbole PVP: Spoiler I II III IV V VI VII Warto zaznaczyć, że symbole I II III IV V VI są PRZYPISANE DO POSTACI, zwierzak tylko odblokowuje slot. Symbole można dowolnie łączyć lecz każdy Symbol możecie umieścić tylko RAZ. Symbole można wyciągnąć za pomocą Cęg Zwierzaka: Symbol VII EXP oraz PVP można dowolnie ściągać i zakładać Ulepszanie VII symbolu EXP : Spoiler Ulepszanie VII symbolu PVP : Spoiler 1 Odnośnik do odpowiedzi
Rekomendowane odpowiedzi